منتدى الأرانب للجميع
مطلوب بطارية للشراء  - صفحة 2 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

مطلوب بطارية للشراء  - صفحة 2 Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
مطلوب بطارية للشراء  - صفحة 2 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

مطلوب بطارية للشراء  - صفحة 2 Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الأرانب للجميع دخول

أول منتدى عربى رائد في مجال تربية الأرانب ومستلزماتها ... يضم صفوة خبراء المجال ويعتبر الوجهة الأولى لمربي الأرانب فى العالم العربي ، حيث يساعد أصحاب الأرانب والحيوانات بأمورتربيتها ورعايتها وكيفية التعامل معها ، تجد به أيضا كل ما يهمك عن الزراعة وتربية

مطلوب بطارية للشراء

power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد

03072014
مطلوب بطارية للشراء

عاوز بطارية 16 عين سلك محمل (2:3) مل والكتروستاتيك بحالة جيدة استعمال خفيف

تعاليق

احمد صابر
احمدمليحه كتب:
انا ناوى اعمل التصميم قريب وباذن الله حرفع الصور علشان الكل يستفيد

فى انتظار تصميمك وافادتنا انا والجميع بة
احمد صابر
فى انتظار التصميم
drkb
احمدمليحه كتب:
drkb كتب:
يا اخ احمد مليحه انتا مجرب الفكرة ديه لو مجربه ياريت حضرتك تصورها وتبعتهلنا عشان نستفيد وتقولنا نعمله ازاي

انا لسه مجربتهاش بس انا لقيت مواقع اجنبيه كتير بتصنع بالسلك ده علشان كده الفكره جاتلى وقلت حتكون اوفر وانا ناوى اجربها للفطام الاول واعدل فيها لو نفعت حصورها فيديو علشان الكل يستفيد وبالنسبه للصدا انا منستش النقطه دى لانى انا ناوى ادهنها وبالنسبه للحام اى محل بيبيع مسامير بيبقى عنده سلك مجلفن الكيلو 2.5 يكفى 1000 بطاريه
بعد كده حجرب واحده للامهات واشوف واجرب

وانا عن نفسى بحب التجارب

انا معاك وهجرب الفكرة وبعدين انتا قصدك بالسلك المجلفن سلك رباط اللي بيتباع عند الموان ولا السلك المجلفن ده حاجة تانية
drkb
وانا هجرب عين واحدة وهشوف نظامها ايه في الفطام وهرشها بالدهان الرش لاني ده مانع للصدأ وعازل للمياه
احمد صابر
تم الشراء والحمد لله
احمدمليحه
drkb كتب:
احمدمليحه كتب:
drkb كتب:
يا اخ احمد مليحه انتا مجرب الفكرة ديه لو مجربه ياريت حضرتك تصورها وتبعتهلنا عشان نستفيد وتقولنا نعمله ازاي

انا لسه مجربتهاش بس انا لقيت مواقع اجنبيه كتير بتصنع بالسلك ده علشان كده الفكره جاتلى وقلت حتكون اوفر وانا ناوى اجربها للفطام الاول واعدل فيها لو نفعت حصورها فيديو علشان الكل يستفيد وبالنسبه للصدا انا منستش النقطه دى لانى انا ناوى ادهنها وبالنسبه للحام اى محل بيبيع مسامير بيبقى عنده سلك مجلفن الكيلو 2.5 يكفى 1000 بطاريه
بعد كده حجرب واحده للامهات واشوف واجرب

وانا عن نفسى بحب التجارب

انا معاك وهجرب الفكرة وبعدين انتا قصدك بالسلك المجلفن سلك رباط اللي بيتباع عند الموان ولا السلك المجلفن ده حاجة تانية

ايوه هو سلك الرباط واسف ان اخطات فى التعبير
احمد صابر
احمد صابر كتب:
تم الشراء والحمد لله

?لم نوفق فى الشراء حتى الان وجارى البحث
احمد صابر
سلك الرباط رفيع جدا دة يجيب عرقوب مستريح
احمدمليحه
ما هو انت حتشترى فرشه العرقوب
احمد صابر
دة كدة هتوصل العين لتكلفة العين الجاهزة
احمدمليحه
لا طبعا انت عندك متر السلك 7جنيه
محتاج 4متر يبقى 7*4=28 جنيه
فرشه العرقوب 3*4=12 جنيه
ربع كيلو رباط من الى بيستخدموا فى البناء 2.5 جنيه
وربع كيلو دهان ضد الصد (برايمر) 3 جنيه
يبقى المجموع 52.5 جنيه
لو حبينا نشيل سلك القاعد ونشتر سلك من بتاع الارانب وتصمم فى الجوانب وفوق حنزود ما يقرب من 30 جنيه
80جنيه سلاكه 4عيون 80*2=160 ثمن 8 عيبون
احمد صابر
مازل البحث جارى عن بطارية
احمدمليحه
https://www.youtube.com/watch?v=g1G-FpvUf3c
احمد صابر
شوفو نوع السلك اللى فى الفيديو دة وهل موجود فى مصر
drkb
احمدمليحه كتب:
لا طبعا انت عندك متر السلك 7جنيه
محتاج 4متر يبقى 7*4=28 جنيه
فرشه العرقوب 3*4=12 جنيه
ربع كيلو رباط من الى بيستخدموا فى البناء 2.5 جنيه
وربع كيلو دهان ضد الصد (برايمر) 3 جنيه
يبقى المجموع 52.5 جنيه
لو حبينا نشيل سلك القاعد ونشتر سلك من بتاع الارانب وتصمم فى الجوانب وفوق حنزود ما يقرب من 30 جنيه
80جنيه سلاكه 4عيون    80*2=160 ثمن 8 عيبون

في حاجة انتا غلطان فيها الفديديواللي انتاحطيطه بيعمل العين صح لو انتا هتعمل زيه كده العين الواحدة هتاخدمتر ونص سلك لاني اناجربت اعمل فكره ديه قبل كده وفشلت جبت اربعة متر وجربت اعملها اني تبقا اربع عيون فشلت معايا وبعدين انتا نسيت السلك بتاع الجوانب والسلك الفاصل بتاع العيون وطبعا تكلفة العلافة والفايبر وهل اصلا ربع كيلو البرايمر هيكفي ونسيت طبعا بيوت الولادة بيت الولادة 20ج احسبها صح
drkb
وعلي العموم احنا مستنينك تعملها عملي
احمد صابر
ياجماعة عايز بطارية
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد
remove_circleمواضيع مماثلة
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى