منتدى الأرانب للجميع
عملية ازالة الرحم 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

عملية ازالة الرحم Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
عملية ازالة الرحم 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

عملية ازالة الرحم Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الأرانب للجميع دخول

أول منتدى عربى رائد في مجال تربية الأرانب ومستلزماتها ... يضم صفوة خبراء المجال ويعتبر الوجهة الأولى لمربي الأرانب فى العالم العربي ، حيث يساعد أصحاب الأرانب والحيوانات بأمورتربيتها ورعايتها وكيفية التعامل معها ، تجد به أيضا كل ما يهمك عن الزراعة وتربية

عملية ازالة الرحم

power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد

29122015
عملية ازالة الرحم

بسم الله
عندي مشكله في تكرر موضوع احتباس الاجنه عرضتها في قسم الامراض هنا في المنتدى
اللي عايز اعرضه دلوقتي احد الرمبين بيقولي انه بيعمل عملية ازالة الرحم علشان يعرف يبيع او يدبح الرانب دي
السؤال :
ما جدوى هذه العمليه وامكانية عملها ؟
لاني لما دورت على الموضوع لقيت في تخدير وموضوع كبير كده فأرجو الافاده
جزاكم الله خيرا

تعاليق

dr hussam h
مش عارف اقولك ايه هل العمليه محتجه ازاله رحم والمجهود الكبير ده كله طيب ليه مش عارف وعمليه جراحيه وموضوع كبير
ahmed omar
بسم الله
بنتعلم من حضرتك يا د/حسام
انا سؤالي الحالات دي التي لا تستجيب للعلاج بالسونتيسينون والفولون اعمل فيها ايه ؟
ينفع تندبح وتتاكل ولا لأ ؟
خصوصا بعد استخدام الادويه دي ؟
كاوبوى
انتظر فترة السحب الموجودة على الادوية المستعملة وادبحها
انما انت هتعملها عملية جراحية هتعزبها وبالتأكيد هيحصل تسمم داخل الجسم ومكان الجرح هيضرب وهتموت ومش هتستفاد منها حاجة غير عزاب لها فقط بدون جدوى
dr hussam h
لا تدبح الا بعد فتره السحي كما افادك الاستاذ محمود كاوبوي لان دي هرمونات
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد
remove_circleمواضيع مماثلة
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى