منتدى الأرانب للجميع
اخيرا ارانيبي ابتدت تولد - صفحة 2 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

اخيرا ارانيبي ابتدت تولد - صفحة 2 Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
اخيرا ارانيبي ابتدت تولد - صفحة 2 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

اخيرا ارانيبي ابتدت تولد - صفحة 2 Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الأرانب للجميع دخول

أول منتدى عربى رائد في مجال تربية الأرانب ومستلزماتها ... يضم صفوة خبراء المجال ويعتبر الوجهة الأولى لمربي الأرانب فى العالم العربي ، حيث يساعد أصحاب الأرانب والحيوانات بأمورتربيتها ورعايتها وكيفية التعامل معها ، تجد به أيضا كل ما يهمك عن الزراعة وتربية

اخيرا ارانيبي ابتدت تولد

power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد

21062011
اخيرا ارانيبي ابتدت تولد

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اخيرا النهاردة ارانيبي ابتدت تولد و طبعا لان كل تصرفاتهم غريبة فانا مكنتش اعرف انهم حيولودو و لا حتى انهم عشر بس المهم بفتح عليهم النهاردة لاقيت الاتي

واحدة والدة ارنب واحد و واقع من السلوك بتاعت البطارية و ميت و يا عيني عليه كان مشنوق في البطارية كده و قعدت تنزف شوية حلوين و مفيش غير الارنب ده بس اللي اتولد

التانية بقى ولدت الحمد لله عشرة بس واضح انها ولدت قبل ما انا اروحلهم بكتير لاني لاقيتهم ابتدو يتفسحو في العين بتاعتها و راحو كمان على عين بتاعت اختها اللي جنبها المهم نقلتهم كلهم في الولادة بتاعتها و من ساعتها و هي غضبانة و مش راضية تقرب منهم

و اختها بقى اللي جنبها ولدت بعدها بنص ساعة كده ولدت اتنين بس في الولادة و الباقيين مصرة تولدهم في العين برة و طبعا بيتبهدلو جدا كده و المهم انا نقلت اللي اتولو بس مات منهم ستة نزلو ميتين و اعتقد انها كان عندها عسر ولادة لانها ولدت خمسة و بعدين قعدت ساعتين و ولدت الستة الميتين ول و واحد صاحي

سالي بقى اعمل ايه دلوقتي

انا بربي في بطاريات سلوك مجلفنة و الولادات اضيتها شبكة بلاستك كده خرومها ضيقة

يا ريت حد يفيدني اعمل ايه دلوقتي و خصوصا اني متوقعة ولادات تانية بكرة و بعده ان شاء الله بس انا اصلي مكنتش متخيلة ان التلقيح ممكن يجيب نتيجة في الحر ده و مش بعرف اجس الارانب خالص

اتني تردو عليا بسرعة و اسفة على الازعاج

تعاليق

mezzo
ارجو توضيح كيفية استخدام والكميه للبيوتكس الفيروسيدال وهل يتم رش الارانب والبطاريات وهل يوجد توقيت معين
وهل يؤثر علي الخلفه او العشار
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد
remove_circleمواضيع مماثلة
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى