منتدى الأرانب للجميع
علاج من الطبيعه؟ 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

علاج من الطبيعه؟ Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
علاج من الطبيعه؟ 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

علاج من الطبيعه؟ Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الأرانب للجميع دخول

أول منتدى عربى رائد في مجال تربية الأرانب ومستلزماتها ... يضم صفوة خبراء المجال ويعتبر الوجهة الأولى لمربي الأرانب فى العالم العربي ، حيث يساعد أصحاب الأرانب والحيوانات بأمورتربيتها ورعايتها وكيفية التعامل معها ، تجد به أيضا كل ما يهمك عن الزراعة وتربية

علاج من الطبيعه؟

power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد

01122011
علاج من الطبيعه؟

هل ينفع استخدام خلطه من البصل والثوم ونقعها في الماء وتقديم الماء للارانب؟
وهل الثوم عندما يخلط بالزيت العادي يساعد في علاج تصمغ الأذن؟

تعاليق

oso
طعم وريحة البصل والثوم كريه
ولا تقبل علية الارانب
ممكن بطريقة معينة عمل الثوم بالزيت ويا سلام لو تزود علية كبريت خام وس ب م 8 بنسب معينة
ممكن تقطر في الاذن وكمان تدهم مكان الاصابة
مفيش جرب اذن بعد كدة حتنساة
dr hussam h
انا لم اسمع عنها قبل كده انت جرب و شوف و قول لنا انا احب اي شيء يكون له اساس علمي و تجربه عمليه
wael_6
طب ياريت يا oso تقولنا اية هيا الطريقة المعينة دى والكبريت الخام دة بيتباع فى محلات اية ... واهوة تبقى افدتنا عشان التصمغ دة حوار بايخ وانا مش لقيلو حل جزرى
dr hussam h
يا اخي الفاضل لا حوار بايخ و لا حاجه ضع ماء اكسوجين في الاذن و اتركه و تاني يوم ضع بنزيل بنزوات بشري في الاذن و ادهنها بيه و احقن ايفوماك و انسي الموضوع تماما
wael_6
شكرااا ليك يادكتور حسام انا بالفعل بعمل كدة لاكن ببعد كل البعد عن موضوع الحقن دة ويمكن دة السبب الى مخلية موجود عندى كل فترة
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد
remove_circleمواضيع مماثلة
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى