منتدى الأرانب للجميع
علف فوده  343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

علف فوده  Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
علف فوده  343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

علف فوده  Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الأرانب للجميع دخول

أول منتدى عربى رائد في مجال تربية الأرانب ومستلزماتها ... يضم صفوة خبراء المجال ويعتبر الوجهة الأولى لمربي الأرانب فى العالم العربي ، حيث يساعد أصحاب الأرانب والحيوانات بأمورتربيتها ورعايتها وكيفية التعامل معها ، تجد به أيضا كل ما يهمك عن الزراعة وتربية

علف فوده

power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد

20022013
علف فوده

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

الاخوة الافاضل

حد فيكم جرب علف فوده

ياريت لو حد جربه يديني الخلاصة فيه

تعاليق

a.abdelghani
من الاخر لا بيفيد ولا بيضر
شوفلك علف تانى
أبوثابت الأنصاري
شكلي هكمل مع سوبر رابت
او المرشدي
شكرا اخي الحبيب
العربي
اخي الكريم السلام عليكم...وبعد بالنسبه لسؤال حضرتك فيما يتعلق بنوع العلف انا جربت علف فوده من حوالي سنتين وكان جايب معايا نتايج مش بطاله كنت بأكل الارانب برسيم مع العلف وكانت الارانب بتوصل معايا لوزن من 1.500 الي 1.850 علي عمر 70يوم علي حسب عدد الولده في البطن بمعني كلماقل عدد الولده في البطن لكل ام زاد معدل النمو ونظرا لانني قد ابتعدت عن النشاط فتره طويله لا اقدر احكم عليه انا الان بجرب علف ايبكس ولسه تحت التجربه جربت قبله علف اسمه الالف ارنب وكان زباله وكانت الاوزان عندي من 1.200الي 1.450مع العلم انني لم اقدم للارانب اي عليقه خضراء في هذا الوقت والله علي مااقول شهيد
أبو شبل
جرب علف ألفا
سمعت من صديق انه ممتاز وبمقارنته بالعلف بتاعى ( علف خاص بمزرعه ) لقيت انها تقريبا نفس النتائج
بالتوفيق ان شاء الله
بلال
بصراحه انا مش بنصح بالأعلاف التجاريه
لكن لو فى مزرعه جنبك تقدر تشترى منها علف وانت مطمن
لأن صاحب المزرعه بيكون عامل العلف الخاص بيه وطبعا بيكون خادم العلف كويس
وانا بنصح بكده بعلف من مزرعه مش تجارى
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى