منتدى الأرانب للجميع
الحقوني 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

الحقوني Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
الحقوني 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

الحقوني Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الأرانب للجميع دخول

أول منتدى عربى رائد في مجال تربية الأرانب ومستلزماتها ... يضم صفوة خبراء المجال ويعتبر الوجهة الأولى لمربي الأرانب فى العالم العربي ، حيث يساعد أصحاب الأرانب والحيوانات بأمورتربيتها ورعايتها وكيفية التعامل معها ، تجد به أيضا كل ما يهمك عن الزراعة وتربية

الحقوني

power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد

09082011
الحقوني

بسم الله
عندي ارانب في عمر شهرين او اكتر شويه بتحصلهم حاجه غريبه رجليهم اللي قدام مش بيعرفوا يقفوا عليهم وكان جالهم شلل وبيفضلوا كده تقريبا 3 او 4 ايام مش بياكلوا وبعدين يموتوا ياريت حد يقولي اتصرف ازاي يمكن الحقهم.

1003

تعاليق

بليغ حمدى
بسم الله
قد يكون نقص فيتامين د او كالسيوم
besm

نوعية الأكل المقدم للأرانب هل فيه خضار
شيتوس
بسم الله
فعلا دكتور ابراهيم ساعات بيكون فيه خضار بس يعني زي الخيار بس عامة انا اشتريت فيتامينات تتاخد حقن عضل بس هو مش ممكن تتاخد تحت الجلد لان انا مش بعرف ادي حقن عضل ولا مديش فيتامينات ولا اعمل ايه مش عارفه بجد.

1003
oso
اعطي فيتامين اد3ه سيلينيوم حقن
dr hussam h
هل دي ظاهلره ولا حالات فرديه؟لو ظاهلره نزلي في الماء افضل املاح معدنيه لمده اسبوع و نزلي ايضا فيتامينات بس مش في نفس الوقت مع الاملاح
شيتوس
dfghjk
وبالنسبه لعدد الحالات يادكتور حسام فهما 2 في اسبوع تقريبا انا بالفعل اشتريت فيتامينات وحطها في الماء واشتريت كمان قيتامينات حقن مش اديهم منها ولا لا ؟وكمان الحقن عضل ماينفعش اديها تحت الجلد لاني بصراحه ماحقنتش عضل خالص قبل كده.
1003
الحقوني 386261
اعطى جرعة مضادة للديدان وبعدها امينو فيت فورت لمدة 5 ايام فى الماء وتجنبى الخضار بقدر الإمكان او تغسليه كويس
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد
remove_circleمواضيع مماثلة
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى